Wzór dokumentu
PHU TERMEX Feliks Pindral Marcin Pindral
ul.Wielkopolska 3/2
25 327 Kielce
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy
Dowód zakupu: ……………………………………….. Data zakupu …………………………….
.................................................................................................…………………………………….
• Imię i nazwisko konsumenta
...................................................................................................……………………………………….
• Adres konsumenta
Ponadto oświadczam, iż przedmiot sprzedaży zostanie zwrócony Panu w dniu ………………… w stanie niezmienionym i nie montowanym.
......................................................................................................
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w
wersji papierowej)
– Data
......................................................................................................
Numer konta bankowego do zwrotu:
.........................................................................................................………………….
link do dokumentu
Reklamacje
Jeśli jesteś Konsumentem, w przypadku gdy zakupiony u nas towar okaże się wadliwy, masz prawo reklamować go w oparciu o rękojmię. Reklamację najlepiej złożyć na adres e-mail: info@etermex.pl lub drogą pocztową na adres ul. Wielkopolska 3/2, 25-327 Kielce .
Reklamowany towar należy wysłać na adres: ul. Wielkopolska 3/2, 25-327 Kielce
W związku z wadą możesz żądać:
- wymiany rzeczy na wolną od wad,
- usunięcia wady,
lub złożyć oświadczenie o:
- obniżeniu ceny,
- odstąpieniu od umowy – w przypadku wady istotnej.
Odpowiadamy względem Ciebie za wady stwierdzone przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.
Co do zasady reklamację możesz zgłosić w ciągu roku od zauważenia wady, ale czas na złożenie reklamacji nie może się zakończyć przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy.
Rozpatrzenie Twojej reklamacji (ustosunkowanie się do niej) nastąpi w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas Twojego zgłoszenia reklamacyjnego.
Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.
Wyjaśnienie różnicy gwarancją a rękojmią
Gwarancja producenta jest świadczeniem dobrowolnym (umownym) i dla nowych kompletnych urządzeń produkowanych przez Producentów wynosi minimum 24 miesiące. Szczegółowe okresy gwarancji dla poszczególnych urządzeń są dostępna na naszej stronie sklepu umieszczone przy opisie produktu.
Producent (np. Kospel S.A.) ustala minimalny okres gwarancji na nowe produkty co najmniej taki jak okres rękojmi za wady (roszczenie konsumenta do sprzedawcy). Jeżeli chodzi o gwarancję producenta na części zamienne to umownie wynosi ona 6 miesięcy. Z tego względu, że nowa część zamienna włożona w "stare" urządzenie współpracuje z wyeksploatowanymi innymi częściami a to ma negatywny wpływ na nową część zamienną.
Natomiast jeżeli nabywca części w sklepie internetowym złoży reklamację do sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady to okres ten wynosi z mocy ustawy 24 miesiące.
W takim przypadku sprzedawca przesyła do producenta reklamowaną część zamienną i producent określa czy reklamacja jest uzasadniona. Należy jednak pamiętać o tym, że klient zostanie powiadomiony w ciągu 14 dni (kalendarzowych) od dnia złożenia reklamacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Czyli wystarczy, że dostanie informację, że reklamowana część została wysłana do producenta i po ocenie technicznej reklamowanej części klient otrzyma nową część lub odmowę uznania reklamacji ( w zależności od wyników badania).
Pozdrawiam